Fremtiden, trends og tidsånd

At gøre sig tanker om fremtiden og forstå, hvor den kollektive bevidsthed bevæger sig hen, mener jeg er afgørende for at kunne agere i nutiden. Ikke mindst i en foranderlig og kompleks omverden.

Når man arbejder med strategi- og forretningsudvikling er det essentielt at forholde sig til i hvad der kendetegner den ”fremtid” man skal agere i. Ved at tænke ”frem” oplever jeg ofte at der frigives ressourcer og fantasi til at blive mere visionære. Og man bliver i virkeligheden også langt bedre til at forstå nutiden.

Da forandringshastigheden er stigende er det ofte de kortere ”fremtider” i form af megatrends, der arbejdes med.

Jeg har i mange år beskæftiget med med fremtidsforskning, scenarier, tidsånd og trends og afholder løbende foredrag om megatrends mm.

 

Mere:
www.iff.dk
www.pejgruppen.dk
www.trendwatching.com

BESTIL NYHEDSBREVET INSIGHT

 

 

Bestil Insight